Een box is geen lege doos

Steeds meer merken en webshops verkopen hun producten in kits. Sieraden, cosmetica, wijn en sterkedrank... in kant-en-klare koffertjes. Allemaal prima voor de feestdagen, maar wat zit er achter die buzz?

© Illustraties Flore Deman

Het aftellen naar Kerstmis is begonnen en naarmate de dagen vervliegen klinkt de lokroep van de winkels steeds luider. De speurtocht naar Het Ideale Geschenk voor partner, neef of collega kan beginnen. Heb je geen verlanglijstjes ontvangen? Dan is een box een slimme oplossing, of er nu gin om zelf thuis te destilleren of decoratieve fairtradespulletjes inzitten. Feestdagen of niet, een box is nooit eerder zo aanlokkelijk geweest. "Daar zijn minstens drie goede redenen voor, die allemaal min of meer te maken hebben met het type box", legt strategisch & marketingadviseur Brigitte Webermann uit.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 2 artikelen

Ik registreer mij

Nest-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Nest

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee