Kat van Karl Lagerfeld lanceert eigen kledinglijn

Choupette © Instagram / Choupettesdiary
Claudia Crovato Journalist

Choupette, de kat en grote liefde van overleden modeontwerper Karl Lagerfeld, heeft op Instagram een eigen kledinglijn aangekondigd. De collectie krijgt de naam #RIPDaddy. Een deel van de opbrengst gaat naar een asiel in Californië.

Met deze limited edition kledinglijn brengt Choupette een eerbetoon aan ‘papa’ Lagerfeld die op 19 februari overleden is. De collectie bestaat uit een hoodie, T-shirts, een notitieboekje en telefoonhoes. Alle illustraties zijn ontworpen door Monica Smiley, de mode-illustrator achter een aantal van Choupette’s Instagramfoto’s en -logo’s.

Op alle producten zien we een rouwende Choupette, meldt Ashley Tschudin, die het socialmedia-account van het dier beheert. ‘De lijn is belangrijk, omdat we op deze manier iets kunnen betekenen voor dieren die het minder goed hebben dan Choupette.’

Een deel van de opbrengst wordt gedoneerd aan het Helen Woodward Animal Center in Californië. Het asiel zet zich al veertig jaar in voor mensen die dieren helpen en andersom.

De collectie is vanaf vandaag verkrijgbaar via de website van Choupette.

Enkele stuks uit de collectie van Choupette
Enkele stuks uit de collectie van Choupette © #RIPDaddy

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content