Deze 10 modespelers maken van duurzaamheid een commercieel succes

Osklen, Stella McCartney & Christopher Raeburn © isopix
Lotte Philipsen
Lotte Philipsen Journalist KnackWeekend.be

De CO10 Leadership Award wordt uitgereikt aan modebedrijven die duurzaamheid hand in hand laten gaan met commerciële strategieën. Onder meer Stella McCartney en Christopher Raeburn worden in de bloemetjes gezet.

De winnaars werden gekozen op basis van hun talent om duurzaamheid en commercieel succes met elkaar te verweven. De jury lette op de missie, het businessmodel, de producten, de diensten, de impact, het duurzaamheidsplan en communicatiestrategie.

De bedoeling van de prijs is om meer dan 12000 spelers in de mode-industrie met elkaar in contact te brengen en zo duurzaamheid te stimuleren. In het panel van de juryleden zetelden afgevaardigden van Kering en Farfetch, Vivienne Westwood, Vogue en GQ. De organisatie Common Objective reikt de prijzen virtueel uit, om zo min mogelijk uitstoot te genereren. Zo willen ze ook zelf bijdragen aan meer duurzaamheid in de modesector.

Christopher Raeburn reageert alvast enthousiast. ‘Het is een uitdaging geweest, maar door duurzaamheid hoog in het vaandel te dragen hebben we kunnen bouwen aan een manifest voor verandering. In een nieuw hoofdstuk voor ons merk, werken we toe naar zero waste. In het Raeburn Lab proberen we de keten echt te sluiten’, klinkt het.

De tien winnaars:

  • Stella McCartney
  • Christopher Raeburn
  • Bottletop
  • Osklen
  • Indigenous
  • Outland Denim
  • Mayamiko
  • Sonica Sarna Design
  • Ethical Apparel Africa
  • The Rajlakshmi Cotton Mills

Meer informatie over de prijs en de winnaars via leaders.commonobjective.co

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content