opinie

'Advertenties die empowerment promoten, willen vooral veel producten verkopen'

  • Bijgewerkt om

Empowerment is in de reclamewereld een holle term geworden. Laat je niet in de luren leggen. Onze innerlijke krijgster bevindt zich heus niet op de bodem van een flesje parfum.

'Merken die via advertenties vrouwen willen empoweren, hopen vooral hun eigen portefeuille te spekken.' © Greg Kantra (Unsplash)

In mijn bezit zijn onder meer een gouden pin waarop in een zwierig geschrift 'feminist' prijkt, een ludieke versie met 'feminist with a to-do list' en een sweater met de slogan 'Wild Feminist'. Kortom, ik vind vrouwenrechten belangrijk genoeg om op m'n kleren te dragen én ik kan verleid worden tot het kopen van spullen die deze boodschap promoten.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee