Albert Heijn lanceert productscanner voor informatie over afkomst, inhoud en kookinspiratie

© .

Stel je jezelf af en toe vragen als ‘waar komt dit vandaan?’ en ‘wat zit erin?’ terwijl je inkopen doet in de supermarkt? Keten Albert Heijn lanceerde een augmented reality productscanner waarmee je meteen antwoorden kan krijgen.

In een opslag alles te weten komen over de voedingswaarden, allergenen en herkomst van een bepaald product én ondertussen nog eens geïnspireerd worden met lekkere recepten: bij Albert Heijn kan het tegenwoordig. Een product inscannen met de camera van je smartphone is genoeg om al deze informatie overzichtelijk op te vragen.

Momenteel werkt de technologie op 35 producten van het eigen merk uit het vlees-, vis-, kip-, en vleeswarenschap, maar het is de bedoeling dat uit te breiden tot alle producten van het eigen merk. De producten waarbij het nu al mogelijk is, worden gemarkeerd met een sticker op de verpakking.

De app werkt op Android en iOS.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content